Vážení držitelé karet Sphere, připravujeme pro vás nové webové stránky. Omluvte prosím možné dočasné problémy.

Přihlásit

Představujeme nový projekt Sphere pro život

Jsme rádi a moc nás těší, že vám můžeme představit náš nový projekt Sphere pro život, díky kterému se také program Sphere chce připojit k myšlence globální udržitelnosti a společenské zodpovědnosti.

Uvědomujeme si, že přicházíme s touto myšlenkou v době, které není z ekonomického ani lidského hlediska jednoduchá. Covidová čísla opět stoupají, což má za následek nejistotu na trhu a ceny letí díky inflaci i dalším faktorům strmě vzhůru. A do toho všeho ještě energetická krize a každému z nás je jasné, že lépe už bylo. Proto si v žádném případě neosobujeme právo komukoliv říkat, co má a nemá kupovat nebo jak se má a nemá chovat.

Je nám jasné, že se mnoho z nás dostane do situace, kdy bude mít svůj rozpočet značně napnutý a bude muset vážit téměř na lékárenských vahách, kolik a za co utratí, a jestli vůbec utratí. Ale možná nás právě tato doba naopak přinutí více přemýšlet, co a v jakém množství nakupujeme, co jíme a jak se chováme nejen v rámci rodiny, ale širší společnosti.

Dobrým začátkem by mohlo třeba být to, že se začneme více zajímat a vyhledávat informace o tom, kolik litrů vody se spotřebuje k výrobě jednoho bavlněného trička, džínsů nebo třeba šálku kávy a tím i k úvaze, kolik jich vlastně reálně potřebujeme a spotřebujeme. Nebo nás to přivede k otázce, jak se vlastně potraviny dostávají do prodejní sítě a potažmo na náš stůl. V jakých podmínkách se vlastně zvířata chovají a rostliny pěstují?

Anebo se začneme více zajímat o dění v své obci, městské části, prostě místě, kde žijeme. Těch možností se nabízí nekonečné množství a je na každém z nás, za jaký konec to uchopíme, co v nás bude rezonovat, a jak se říká bude pro nás tématem, a co nikoliv. Protože tím nejdůležitějším je začít.

Takže: MY PRÁVĚ ZAČÍNÁME!

Daľší články z našeho blogu

Yves Rocher jako příklad společensky odpovědné firmy

O Yves Rocher je známo, že se velmi angažuje v ochraně životního prostředí a snaží se dopad své výroby na životní prostředí neustále snižovat. Proto pravidelně přehodnocuje své postupy, obklopuje se zodpovědnými partnery a podporuje ty, kteří bojují ve prospěch přírody.

Víte, kolik vody denně sníte?

Podle organizace GRACE Communications Foundation tvoří potraviny, které jíme, dvě třetiny celkové spotřeby vody. Jak je to možné? Jednoduše! Musíme totiž vzít v potaz druhotnou spotřebu vody, tzv. „virtuální vodu“, která se spotřebuje k výrobě potravin. Ale samozřejmě nejen potravin, ale také oblečení atd.

Přírodní kosmetika Mylo

Nedávno jsme okrajově načali téma ekologie a udržitelného životního stylu. Dnes budeme pokračovat na téma přírodní kosmetiky. V naší firmě se snažíme podporovat zejména mladé a lokální podnikatele. Říká se, pokud podporujete malý byznys, podporujete sen. Jedním konkrétním splněným snem je také značka Mylo, kterou naleznete v katalogu naši slovenské části, Sphere.sk.