Přihlásit

Starejme se o svoje duševní zdraví, je to důležité

Náročná doba, zhoršující se inflace, zdražování, málo slunečního svitu – to vše nás může stresovat a ovlivňovat jak naše fyzické, tak i mentální zdraví.

Co nám může pomoci k dobré náladě, vnitřnímu klidu a spokojenosti? Většina odborníků se shoduje na tom, že to jsou především dobře fungující mezilidské vztahy, a to jak v rodině, tak mezi přáteli, v zaměstnání, prostě v našem okolí. Nemůžeme ovlivnit, jak se druzí chovají k nám, ale určitě to, jak se chováme my k nim. A také je jen na nás, s kým chceme bližší vztahy udržovat a koho prostě z našeho kruhu důvěry vypustíme. Nemusíme se totiž zavděčit všem!

A co dále doporučují odborníci?

Pozitivní pohled na věc. Podívat se na situace a věci jinak, protože jiný úhel pohledu může pomoci. Nastavit se pozitivně, určit si dosažitelné cíle a pomalu, udržitelně ale jistě kráčet k úspěchu. Vnímat jaké faktory ovlivňují naše chování, eliminovat negativitu a najít si silnou motivaci.

Selektovat přijímané informace. Věnovat pozornost hlavně těm oblastem, ve kterých chceme v životě něčeho dosáhnout a vyhýbat se věcem, informacím, které vyvolávají strach, úzkost nebo hněv.

Správná komunikace se sebou samým. Komunikace mění pohled na sebe. Svět neustále vyžaduje, abychom mysleli do budoucna a plánovali… co se stane když… Ale uvědomění si, že žijeme tady a v tomto momentě dává prostor si vychutnat přítomnost. Vnímat, co všechno máme a že nic není samozřejmost, vyvolává pocit vděčnosti a upřímné radosti.

Dělat, co nás baví a vzdělávat se. Každý dělá rád to, co je jeho/její záliba. Cítíme se během toho šťastní, užiteční a naplnění. I když někdy je to těžký boj s leností, netřeba to hned vzdávat. Vzorem mohou být děti… Když chtějí něco udělat, udělají to. Pokud je něco zajímá, hledají a dozvídají se o věcech víc. Nepřemýšlejí, ale automaticky jednají.

Dopřát si kvalitní spánek, relaxaci a psychohygienu. Během spánku mozek zpracovává všechny přijaté informace za celý den, zpracovává je a díky tomu je následující den výkonnější. Relaxace a psychohygiena pomáhá ke zdravému restartu myšlení.

Podpořit imunitu a tvorbu endorfinů sportem a pohybem. Zdraví je zkoušeno hlavně v období podzimu a zimy, zejména kvůli výkyvům teplot a tím i vhodnými podmínkami pro šíření bacilů a virů. Doporučovaný způsob, jak se ochránit před nemocemi, je správný denní příjem vitamínů, živin a také pravidelné cvičení, a to jak posilovací, tak i aerobní. Prostě snažit se rozproudit krevní oběh, posílit plíce, srdce a vyčistit hlavu.

 

Terezia Company

Tawan

ICT PRO

Energy studio

Další články z našeho blogu

Gesto, které udělá den krásnější

Věděli jste, že 21. ledna je mezinárodní den objetí? Malé gesto, které má ovšem velký význam. Tento projev lásky, přátelství či náklonosti nám totiž může dodat potřebnou dávku podpory, která nám zlepší den a povznese naši náladu.

Světový den manželství

Věděli jste že na datum 12. 1. připadá Světový den manželství? Pokud ne, je dobré si připomenout, že ideální vztah se musí neustále budovat a svatba je možná jen začátkem, krásné společné cesty…

New Year, New Me? Ale kdepak!

Víte, co mě štve na novém roce? Ty spousty nevyžádaných rad a doporučení, jak bychom měli a neměli žít a co bychom měli a neměli dělat, schované pod pláštíkem tzv. Novoročních předsevzetí.