Vážení držitelé karet Sphere, připravujeme pro vás nové webové stránky. Omluvte prosím možné dočasné problémy.

Přihlásit

Fast Fashion

Pojem Fast Fashion v poslední době ostře rezonuje ve společnosti. Prostřednictvím sociálních sítí na tento nechvályhodný fenomén už delší dobu upozorňují aktivisté a blogeři. V obchodních Fast Fashion řetězcích se kolekce obměňují každý týden. Co je moderní dnes, nemusí být zítra. Každý trend z dílny velkých módních domů se stal díky tvz. rychlé módě dostupným pro každého.

Oblečení je levné do takové míry, že nám častokrát nenapadne zamýšlet se nad jeho využitím. Příliš levné oblečení nakupujeme mnohdy jen ze zvyku nebo z nudy. Nakupování se stalo jakési hobby či výplň volného času. Daň zato je nízká kvalita a krátká životnost oblečení, ba co víc, Fast Fashion má mnohem stinnější stránky. Produkce rychlé módy má za následek zvyšování emisí a obrovské znečišťování životního prostředí. Aby si firmy udržely vysoké zisky, snižují výrobní náklady. Celou výrobu přesunuli do rozvojových zemí, kde dochází k vykořisťování zaměstnanců. Lidé v asijských továrnách pracují v katastrofálních a nebezpečných podmínkách, často s nezvratnými zdravotními následky. To vše proto, abychom si my, ve vyspělých zemích mohli dopřát po čem toužíme.

Nákup oblečení a jeho produkce se v posledních letech masivně zvýšily. V současnosti patří módní průmysl k jednomu z nejšpinavějších průmyslů světa. Návrat k předchozímu způsobu života je pochopitelně velmi náročný. Měli bychom se však zamyslet nad následky, které bude mít náš konzumní způsob života pro naši budoucnost a budoucnost dalších generací.

Pokud patříte k lidem, kteří si nákupy prostě neumí odpustit a výsledek víkendového řádění v nákupních centrech nakonec stejně končí ještě s visačkami ve Vaší skříni, zkuste zvážit jiné alternativy. V případě, že se Vašeho nepotřebného oblečení zbavujete v kontejnerech, skládkách a spalovnách, neváhejte a oblečení darujte různým organizacím, dětským domovům a pomozte lidem, kteří toho skutečně potřebují a využijí. Skvělá alternativa jak si oživit šatník a uspokojit potřebu po nových věcech je nákup z druhé ruky, v Secondhandech už dávno nenajdete jen obnošené a nemoderní oblečení. Častokrát se tam dostávají zcela nové a nenošené kousky, které někdo před Vámi ukvapeně koupil a vůbec nevyužil. Nejen, že ušetříte svůj rozpočet, ale zároveň uděláte malý krok k velkým změnám, za které Vám jednou planeta poděkuje.

Mezi naše partnery ve Sphere patří mnoho udržitelných, lokálních značek, které vyrábějí oblečení etickým způsobem, z kvalitních materiálů, zaměstnávají lidi ve férových podmínkách a jejich produkce je soustředěna na Slovensku nebo v okolních evropských zemích. Jejich náklady na výrobu a distribuci jsou nesrovnatelně vyšší, avšak to co dělají, dělají s láskou, radostí a nejlépe jak vědí. Nákupem jejich produktů jim dáte najevo, že si jejich práce vážíte, podpoříte domácí trh a za odměnu získáte kousky s originálním designem a kvalitou na dlouhá léta.

Daľší články z našeho blogu

Yves Rocher jako příklad společensky odpovědné firmy

O Yves Rocher je známo, že se velmi angažuje v ochraně životního prostředí a snaží se dopad své výroby na životní prostředí neustále snižovat. Proto pravidelně přehodnocuje své postupy, obklopuje se zodpovědnými partnery a podporuje ty, kteří bojují ve prospěch přírody.

Víte, kolik vody denně sníte?

Podle organizace GRACE Communications Foundation tvoří potraviny, které jíme, dvě třetiny celkové spotřeby vody. Jak je to možné? Jednoduše! Musíme totiž vzít v potaz druhotnou spotřebu vody, tzv. „virtuální vodu“, která se spotřebuje k výrobě potravin. Ale samozřejmě nejen potravin, ale také oblečení atd.

Přírodní kosmetika Mylo

Nedávno jsme okrajově načali téma ekologie a udržitelného životního stylu. Dnes budeme pokračovat na téma přírodní kosmetiky. V naší firmě se snažíme podporovat zejména mladé a lokální podnikatele. Říká se, pokud podporujete malý byznys, podporujete sen. Jedním konkrétním splněným snem je také značka Mylo, kterou naleznete v katalogu naši slovenské části, Sphere.sk.