Parents.Kids_.jpg

 

Maloobchody přistupují k prodeji po internetu, aby si udržely konkurenceschopnost. Zákazníci totiž stále častěji kupují online i malé věci denní potřeby. E-shopům nahrává také rostoucí počet uživatelů internetu, včetně seniorů. Ukazuje se, že internetovým prodejcům navíc Češi důvěřují. Svědčí o tom fakt, že již každý třetí (34,5 %) za objednané zboží platí online platební kartou. „Průměrná váha balíků podle našich statistik postupně klesá, zatímco množství roste. Tento trend svědčí o tom, že čeští spotřebitelé si zvykli přes internet kupovat i malé věci do domácnosti,“ uvedl Pavel Včela, ředitel společnosti GLS. 40 000 - tolik je v Česku registrovaných internetových obchodů, v přepočtu na obyvatele je to 1. místo v Evropě 30 % – maloobchodních prodejen už má v Česku vlastní e-shop
34,5 %  – Čechů platí v internetovém obchodě kartou, počet výrazně roste 65 let – mezi zákazníky internetových obchodů přibývá nejvíc lidí mezi seniory
660 000  – tolik lidí nad 65 let nakupuje na internetu, tedy zhruba třetina osob v této věkové kategorii.


Zdroj: průzkum pro přepravní společnost GLS


Rychlému zavádění e-shopů nahrává rostoucí počet aktivních uživatelů internetu, a to i mezi seniory. Podle Českého statistického úřadu loni internet používala celá třetina osob starších 65 let, tedy zhruba 660 tisíc lidí. Češi navíc internetovým obchodům důvěřují. Svědčí o tom častější placení kartou online než prostřednictvím dobírky. „Náš každoroční průzkum ukázal, že kartou na internetu platí 34,5 % nakupujících, zatímco dobírku využívá jen 28,7 % z nich,“ dodal Včela.


Zdroj: Zdeněk John, Jan Marek, Seznam.cz