ZÁKAZNÍCI JSOU DNES MNOHEM ZKUŠENĚJŠÍ CESTOVATELÉ

Ačkoli nám letmý pohled z okna i do kalendáře připomíná, že se blíží zima a s ní přicházející zimní radovánky, lyžování a pobyty na horách, rozhovor s marketingovým ředitelem cestovní kanceláře Alexandria Ing. Petrem Šatným tu není náhodou. 

Jednak Alexandria nabízí taktéž lyžařské zájezdy, které jsou již aktuálně v prodeji, ale v prodeji jsou už také letní zájezdy na sezónu 2017/2018. A to nejen u této cestovní kanceláře, ale také u většiny těch, které poskytují držitelům karet Sphere výhody. A jak se říká, štěstí přeje připraveným, takže neponechávejte nic náhodě a v klidu si vybírejte už dnes.

 

   petr_satny.jpg 

Cestovní kancelář Alexandria byla založena v roce 1993, letos tedy vstoupila do své 24. sezóny. Jak hodně se za dobu vašeho působení změnil tuzemský cestovní ruch?

Cestovní ruch za tu dobu prošel, stejně jako jiná odvětví a celá společnost, ohromným vývojem. Ať už je to z pohledu rozšíření dostupnosti leteckých zájezdů, nebo z pohledu komunikace se zahraničím, kdy dopisy a faxy byly nahrazeny emaily, mobily a dalšími moderními formami komunikace. Co se ale nezměnilo je cíl, a tím je nabídnout zákazníkům co nejlepší dovolenou za co nejpříznivější cenu.

 A jak se změnili vaši klienti?

Zákazníci jsou dnes mnohem zkušenější cestovatelé, více vědí, co od dovolené a od jednotlivých zemí očekávají. Jsou také mnohem náročnější a více si mezi jednotlivými nabídkami vybírají. To je pro cestovní ruch jedině dobře, vede to k dalšímu zdokonalování služeb a poskytovaného servisu.

Konkurence je na trhu cestovních kanceláří poměrně značná a do hry určitě vstupuje i fakt, že stále více lidí vyráží na dovolené sami, tedy nekoupí zájezd přes CK. Co je vaší největší devizou nebo lákadlem, pro které by si měli klienti vybrat k nákupu dovolené právě cestovní kancelář Alexandria?

Jsou to právě naše dlouholeté zkušenosti, které využíváme k nabízení kvalitních služeb. Navíc se snažíme jít neustále kupředu a neusínat na vavřínech. Důkazem je zavádění mnoha novinek programových (jako první jsme již v roce 2008 nabídli klientům garanci nejnižší ceny, otevřeli jsme klubové hotely Alexandria s českými animačními programy nejen pro děti, ale i pro dospělé, Program senior, atd.) i marketingových (od roku 2007 dostávají naši klienti kapesné na dovolenou – již legendárních 66 EUR, k našim zájezdům šlo také získat báječné odměny z Truhly plné pokladů, aj.). V Bulharsku také provozujeme síť hotelů Alexandria Club, které patří mezi to nejlepší, co lze na trhu nalézt.

Velký důraz klademe také na kvalitu vlastní pobočkové sítě. Celkem jsou tedy našim klientům k dispozici na tři desítky poboček či prodejen Alexandria partner. Snažíme se tak být našim klientům blíž a poskytnout jim maximální servis již při výběru jejich dovolené.

        ALEXANDRIA_BULH.jpg

Asi nebývá úplně zvykem, že cestovní kancelář přímo vlastní hotely. Vy jich několik vlastníte a další máte v dlouhodobém pronájmu. Proč? Nejsou to jen další starosti navíc?

Pokud je hotel provozován cestovní kanceláří, poskytuje to obrovskou výhodu – sami jsme schopni ovlivňovat kvalitu služeb a držet ji na maximální výši. Naše vlastní hotely poskytují vždy v rámci dané kategorie, řekl bych, až nadstandardní úroveň ubytování, stravy a všech dalších služeb. Nejsme závislí na hoteliérovi, ale kvalitu můžeme sami přímo ovlivňovat. To je obrovská výhoda. A samozřejmě odpadá ještě jeden mezičlánek mezi klientem a jeho dovolenou, takže i cena je díky tomu pro zákazníka výhodnější.

 Jaké máte pro letošní sezónu připravené novinky?

Zaměřujeme se především na zkvalitňování programu, rozšiřujeme počty míst pro děti zdarma, přidáváme nové klubové hotely – např. hotel Žeravi Beach na Slunečném Pobřeží či klubové hotely na řeckých ostrovech Rhodos a Kréta.

Co se nových destinací týče, je těžké najít na mapě Evropy v rozumném doletovém čase nějakou atraktivní destinaci, která ještě nebyla objevena. Samozřejmě se přidávají nové lety či odlety, poprvé se tak např. z Brna a Ostravy do Bulharska nebude létat jen do Burgasu, ale také do Varny, kam se dosud létalo jen z Prahy. Ale skutečnou novinku mezi destinacemi lze nabídnout bohužel jen těžko. Atlantidu zatím ještě nikdo neobjevil J 

Kam byste se chtěli dostat např. v horizontu dalších 10 let?

Chceme být i nadále jednou z největších českých cestovek, která má kvalitní produkt, je mezi lidmi známá a oblíbená a její zákazníci se z dovolené vrací spokojeni a rádi s námi jezdí na dovolenou znovu a znovu J

 

LOGO ALEXANDRIA.jpg

Cestovní kancelář Alexandria působí na českém trhu od roku 1991 a v současné době již patří mezi největší české cestovní kanceláře. Alexandria je největším českým touroperátorem na Bulharsko a její nabídka zájezdů do Řecka patří k nejširším na trhu. Kromě těchto zemí nabízí Alexandria zájezdy také do Španělska, Turecka, Egypta, Tuniska, Chorvatska, Itálie – včetně leteckých zájezdů do oblasti Kalábrie a na italské ostrovy Sicílie, Sardinie a Ischia, a nechybí ani země „srdce Evropy“ – Česko, Slovensko, Maďarsko a Rakousko.

Samozřejmostí jsou u ck Alexandria i lyžařské zájezdy a nechybí ani zájezdy do exotických zemí – na Kubu, Maledivy, Mauritius, Seychely či plavby luxusními loděmi.

https://www.alexandria.cz/

 

Připravila: KK