Přihlásit

Yves Rocher jako příklad společensky odpovědné firmy

O Yves Rocher je známo, že se velmi angažuje v ochraně životního prostředí a snaží se dopad své výroby na životní prostředí neustále snižovat. Proto pravidelně přehodnocuje své postupy, obklopuje se zodpovědnými partnery a podporuje ty, kteří bojují ve prospěch přírody.

Příkladem pro všechny

Všechny obaly kosmetických výrobků Yves Rocher  jsou hodnoceny z pohledu své ekologičnosti. Značka se neustále snaží snižovat spotřebu surovin pocházejících z neobnovitelných zdrojů a upřednostňuje recyklovatelné materiály.

 

 Od října 2020 je 100 % lahví vyrobených v jejich továrnách ze 100% recyklovaného a recyklovatelného polyethylentereftalátu (PET).

 Již v roce 2006 začali místo igelitových tašek nabízet nákupní tašky na více použití. Udělali to tak 10 let před evropskou regulací a ušetřili ročně 200 tun plastu.

 100 % skleněných kelímků je vyrobeno z recyklovatelného skla, 100 % kartonových a papírových obalů je vyrobeno z recyklovatelných materiálů nebo z trvale udržitelných lesů

Foundation Yves Rocher

S cílem zanechat pozitivní stopu a podporovat projekty, jejichž cílem je ochrana biodiverzity, přišla již v roce 1991 Foundation Yver Rocher, Ta převzala záštitu nad programem Plant for the Planet, který má za cíl vysadit po celém světě 1 milion stromů. Nyní se tento program jmenuje Plant for Life, myšlenka však zůstává stejná.

„Vize projektu Sázejme pro planetu má nejen ekologickou a environmentální, ale i sociální rovinu. Přispíváme k utváření komunit, podporujeme aktivity místních obyvatel a lokálních zaměstnavatelů. Snažíme se tak naplňovat ideu, která je od počátku naším mottem: zanechávat pozitivní otisk na nejrůznějších místech naší planety.“

předseda Fondation Yves Rocher Jacques Rocher

Nadšení, které tento projekt vzbudil, předčil mnohonásobně všechna očekávání, a v roce 2015 se vysadilo hned 50 milionů stromů. Do roku 2020 to byla již magická hranice 100 milionů stromů po celém světě. To ale není všechno, do roku 2025 si Foundation Yves Rocher dalo za cíl vysadit dalších 35 milionů stromů po celém světě.

Přispět k tomu můžete i vy! Jak?

Založením věrnostní karty Yves Rocher nebo nákupem koncentrovaných produktů a tuhých šamponů totiž vysadíte strom. Pokud tedy některý ze zmíněných produktů vlastníte, můžete se pyšnit vlastním stromem v jedné ze třicítky zemí, které se do sázení zapojily.

Zdroje: 1, 2

Další články z našeho blogu

Víte, kolik vody denně sníte?

Podle organizace GRACE Communications Foundation tvoří potraviny, které jíme, dvě třetiny celkové spotřeby vody. Jak je to možné? Jednoduše! Musíme totiž vzít v potaz druhotnou spotřebu vody, tzv. „virtuální vodu“, která se spotřebuje k výrobě potravin. Ale samozřejmě nejen potravin, ale také oblečení atd.

Přírodní kosmetika Mylo

Nedávno jsme okrajově načali téma ekologie a udržitelného životního stylu. Dnes budeme pokračovat na téma přírodní kosmetiky. V naší firmě se snažíme podporovat zejména mladé a lokální podnikatele. Říká se, pokud podporujete malý byznys, podporujete sen. Jedním konkrétním splněným snem je také značka Mylo, kterou naleznete v katalogu naši slovenské části, Sphere.sk.

Fast Fashion

Pojem Fast Fashion v poslední době ostře rezonuje ve společnosti. Prostřednictvím sociálních sítí na tento nechvályhodný fenomén už delší dobu upozorňují aktivisté a blogeři. V obchodních Fast Fashion řetězcích se kolekce obměňují každý týden. Co je moderní dnes, nemusí být zítra. Každý trend z dílny velkých módních domů se stal díky tvz. rychlé módě dostupným pro každého.