Přihlásit

Víte, kolik vody denně sníte?

Podle organizace GRACE Communications Foundation tvoří potraviny, které jíme, dvě třetiny celkové spotřeby vody. Jak je to možné? Jednoduše! Musíme totiž vzít v potaz druhotnou spotřebu vody, tzv. „virtuální vodu“, která se spotřebuje k výrobě potravin. Ale samozřejmě nejen potravin, ale také oblečení atd.

Spotřeba vody při výrobě

  • 1 kg čokolády 17 196 l
  • 1 kg hovězího masa 15 415 l
  • 1 kg vepřového masa 5 988 l
  • 1 kg kuřecího masa 4 325 l
  • 1 kg sýra 3 178 l
  • 1 kg rýže 2 497 l
  • 1 kg chleba 1 608 l
  • 1 kg jablek 822 l
  • 1 kg banánů 790 l
  • 1 kg brambor 287 l
  • 1 kg rajčat 214 l
  • 250 ml mléka 255 l
  • 125 ml kávy 132 l
  • 250 ml vína 109 l
  • 250 ml piva 74 l
  • 250 ml čaje 27 l

Na 1 kilogram čokolády se spotřebuje neuvěřitelných 17 196 litrů vody.

Absolutním „vítězem“ je ČOKOLÁDA, k jejíž výrobě se na jeden kilogram spotřebuje neuvěřitelných 17 196 litrů vody. Takže její konzumace není jen daň z hříchu, kterou musíte zaplatit při vychutnávaní tohoto lahodného sladkého potěšení, ale i daň z ekologického hříchu.

Je jasné, že něco jíst a pít musíme. Ale je dobré zamyslet se s ohledem na dostupné informace, kolik, co a jak často. Opravdu si musíme dát 4 šálky kávy denně? Nebo jíst maso každý den? Sníst na posezení tabulku čokolády? Zkusme se nad tím v klidu zamyslet… 

Další články z našeho blogu

Yves Rocher jako příklad společensky odpovědné firmy

O Yves Rocher je známo, že se velmi angažuje v ochraně životního prostředí a snaží se dopad své výroby na životní prostředí neustále snižovat. Proto pravidelně přehodnocuje své postupy, obklopuje se zodpovědnými partnery a podporuje ty, kteří bojují ve prospěch přírody.

Přírodní kosmetika Mylo

Nedávno jsme okrajově načali téma ekologie a udržitelného životního stylu. Dnes budeme pokračovat na téma přírodní kosmetiky. V naší firmě se snažíme podporovat zejména mladé a lokální podnikatele. Říká se, pokud podporujete malý byznys, podporujete sen. Jedním konkrétním splněným snem je také značka Mylo, kterou naleznete v katalogu naši slovenské části, Sphere.sk.

Fast Fashion

Pojem Fast Fashion v poslední době ostře rezonuje ve společnosti. Prostřednictvím sociálních sítí na tento nechvályhodný fenomén už delší dobu upozorňují aktivisté a blogeři. V obchodních Fast Fashion řetězcích se kolekce obměňují každý týden. Co je moderní dnes, nemusí být zítra. Každý trend z dílny velkých módních domů se stal díky tvz. rychlé módě dostupným pro každého.